donderdag 10 april 2014

Review: Dr van der Hoog Gorgeous Grain

Zonder je huid ben je nergens. Daarom moet je goed zorgen voor je huid! Want je huid vol smeren met make-up verhuld wel je imperfecties, maar ook dat houd op een gegeven moment op. Daarom is het goed om je huid zo af en toe te verwennen.

Ik moet bekennen dat ik dit niet vaak doe. De laatste keer dat ik een gezichtsmasker op mijn gezicht heb gehad is toch wel zeker een half jaar geleden. Maar ik begin me huid wel steeds vaker goed te verzorgen. Dag- en nachtcrème, huid reinigen met make-up remover maar ook met een tonic, en zo af en toe een dag zonder foundation. Dus ik ben op de goede weg, maar het kan natuurlijk altijd beter! Daarom heb ik laatst maar een paar gezichtsmaskers in geslagen waar ik de komende weken over ga schrijven.
Ik heb een hele gevoelige huid, als ik niet lekker in mijn vel zit, veel stress heb, ongezond leef/eet of te weinig slaap zie je dat meteen aan mijn huid. Daarom is het belangrijk dat ik me huid goed verwen. Nu zijn daar natuurlijk super veel verschillende maskers voor, maar omdat mijn huid zo gevoelig is kan ik niet alle maskers verdragen.
Ik ben daarom al snel alleen masker van Dr van der Hoog gaan gebruiken.
Daarom dus ook vandaag een maskertje van dit merk! Ik heb Gorgeous Grain uitgeprobeerd.
Gorgeous Grain is van de special lijn van Dr van der Hoog. Deze special maskers zijn net iets anders van samenstelling en werking dan de andere kant en klaar maskers.
Dit is een masker op basis van granen, tarwekiemolie, Sheabutter en rijstzemelenolie. Er is geen parfum aan toegevoegd. De Sheabutter verzorgt en voedt je huid. Het granenextract heeft een multifunctionele werking; het kalmeert en vermindert roodheid en irritatie.
Toen ik het masker aanbracht op mijn gezicht waande ik me echt in een graanveld! Wat een natuurlijke/pure guur! Ik merkte wel meteen dat ik echt een gevoelige huid heb, want in het begin voelde het een beetje onaangenaam aan. Maar dat verdween snel.
Het maskeer hoeft maar 10 tot 15 minuten te blijven zitten dus het was al weer snel gedaan met de pret!
Er zit hier nog een graan korrel onder mijn oog..
Wat voelde mijn huid na dit masker zacht en schoon aan! Zo, ik ga zeker elke week een maskertje op doen! Hier kan ik wel aan wennen.
Ondanks het prikkende gevoel in het begin is dit echt een fijn masker. En met die graan geur weet je tenminste zeker dat je het goede maskertje hebt gepakt.

Dr van der Hoog Gorgeous Grain €2,23 te koop bij Kruidvat, Trekpleister, DA en Etos.

Geen opmerkingen: